22/4/16

2015: Serie Patrimoniu de la Humanidá


Motivu conmemorativu: Arte Paleolíticu Superior. Cueva d’Altamira

Tirada: 8.000.000              Fecha d’emisión: 1u de febreru

     Descubierta en 1868, y asitiada en Santillana del Mar, Cantabria, la cueva d’Altamira ye una cavidá natural na roca y na que se conserva un de los ciclos pictóricos y artísticos más importantes de la Prehistoria.

     Les pintures y grabaos de la cueva pertenecen a los períodos Magdaleniense y Solutrense principalmente y, dellos más, al Gravetiense y al entamu del Auriñaciense. La cueva foi emplegada en dellos periodos del Palelíticu Superior, dende fai unos 35.600 años hasta los 13.000, momentu nel que la entrada principal de la cueva quedó sellada por un argayu.

     L’estilu de la mayor parte de les sos obres pertenez a la nomada escuela franco-cantábrica, carauterizada pol realismu de les figures representaes (animales, figures antropomorfes, abstractos…) y la so policromía (collores prietos, bermeyos y ocres). Ye perconocía pol nomatu de Capiella Sistina del Paleolíticu.
  
     Foi declarada Patrimoniu de la Humanidá en 1985. En 2008, la UNESCO fexo una estensión de dichu patrimonio a otres 17 cueves d’Asuries, Euskadi y Cantabria.

     Nel intre la moneda aparez un bisonte pintáu na cueva d’Altmira (Cantabria). No cimero del diseñu aparez el nome del país emisor ESPAÑA xunto la marca la ceca de Madrid. L’añu d’emisión 2015 tá sol bisonte.

     Nel aniellu esterior les doce estrelles de la Xunión Europea.


No hay comentarios:

Publicar un comentario