29/4/16

2014: Día Mundial escontra’l SIDA


Motivu conmemorativu: Día Mundial de la llucha escontra’l SIDA

Tirada: 3.000.000               Fecha d’emisión: 24 payares

     El Día Internacional de l’Aición escontra’l SIDA comemórase’l 1u d’avientu de cada añu ya dende 1988. Hasta’l 2004 la so organización corría de la man de la Organización de les Naciones Xuníes (ONXSIDA). A partir de 2005 la responsabilidá de la conmemoración d’esti día corre a cargu de la organización independiente WAC (World Aids Campaign: Campaña Mundial escontra’l SIDA). 

El llazu bermeyu ye’l símbolu d’esta llucha. Foi una iniciativa de Visual AIDS Artist Caucus y el pintor estadounidense Frank Moore.

 
      Nel intre la moneda aparecen tres llazos, los de los llaos van invertíos y con una V superpuesta como sínbolu de vitoria. Nos brazos los llazos la lleenda JOURNÉE MONDIALE CONTRE LE SIDA. Riba, la fecha 1er DÉCEMBER y baxo, les sigles del país emisor RF y l’añu emisión 2014. La marca la ceca y la del so direutor aparecen de llau los llazos.

     Nel aniellu esterior les doce estrelles de la Xunión Europea.


 
     
     De la so tirada, la Monnaie de París reservó 10.000 monedes en calidá BU (brillante universal) y otres 10.000 en calidá BE (belle épreuve - Preba o Proof) pa colleicionistes, cola idega de donar 2 euros por pieza vendía a Sidaction, una ONG francesa que sofita actividaes locales p’ayudar a la xente con SIDA, asina como a investigación. El llazu central rescampla pol so color bermeyu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario