22/4/16

2005: Primer edición del Quixote


Motivu conmemorativu: IV centenariu de la primer edición de la obra de Miguel de Cervantes L’inxeniosu Fidalgu Don Quixote de la Mancha

Tirada: 8.000.000               Fecha d’emisión: 1u d’abril

     La novela escrita por Miguel de Cervantes Saavedra y titulada (abreviao) L’inxeniosu Fidalgu Don Quixote de la Mancha, foi espublizada por primer vez en 1605. Bono, la so primer parte, ya que la segunda espublizose en 1615.  Ye la obra más destacada de la lliteratura española y una de les más importantes de la lliteratura mundial. Nel 2002 foi considerada la meyor obra lliteraria de la historia tres la votación de 100 grandes escritores de 54 nacionalidaes sofitada pol Club Noruegu del Llibru

     Esiste una versión íntegra del Quixote en llingua asturiana, tornada pol doctor en filoloxía pola Universidá d’Uviéu Pablo Suárez García en 2010 y depositada nel Museo Cervantino de El Toboso en xunu de 2014, y que tá a disposición de los sos visitantes. La obra inda nun tá espublizada por falta perres, anque l’Academia de la Llingua Asturiana anda interesada na so edición. Per otru llau, la escritora asturiana Esther García López espublizó en 2005 una seleición de testos del Quixote, titulada Aventures del Quixote. Foi editada por Madú y dibuxada por Neto. Amás, Pedro Lanza Alfonso espublizó en 2004 y con VTP, El Caballeru de la Murnia Figura, una obra teatru basada nos testos del clásicu castellán.

     Nel intre la moneda imaxe de Don Quixote, armáu con una llanza, y molinos de vientu al fondu. A manzorga aparez la lleenda ESPAÑA en baxu relieve y so ésta la marca la ceca de Madrid.

     Nel aniellu esterior les doce estrelles de la Xunión Europea, cuatru d’elles baxu relieve. L’añu d’acuñación 2005 aparez allendando la estrella de les seis en puntu.


No hay comentarios:

Publicar un comentario