14/4/16

2015: Ciudá d’Emona



Motivu conmemorativu: Bimilenariu de la fundación de la ciudá d’Emona

Tirada: 1.000.000               Fecha d’emisión: xineru

          No cabero del sieglu I e.C. Los romanos fincaron un campamentu militar p’asitiar a la Legio XV Apollinaris no que güei ye la ciudá de Ljubljana. Más tarde pasó a ser un asentamientu permanente, col nome de Colonia Iulia Aemona. Llegó a tener unos 5.000 o 6.000 vecinos y el so declive foi pareyu al del Imperiu romanu. El so esbarrumbe entamó cola so destrucción por parte, primero, de los hunos d’Atila y lluéu, por ostrogodos y lombardos.

     El diseñu la moneda ye de Matej Ramšak, finalista del concursu realizáu al efeutu. Más abaxo puen vese los otros diseños finalistes.

     Nel intre la moneda vese una configuración de lletres que faen la palabra EMONA (o AEMONA). Los cuadrinos son una representación del planu’l campamentu militar primixenu. Alredor del diseñu, la lleenda EMONA LJUBLJANA SLOVENIJA 2016.

     Nel aniellu esterior les doce estrelles de la Xunión Europea.

     El Bancu d’Eslovenia convocó un concursu públicu y anónimu pal diseñu d’esta moneda. Los finalistes foron escoyíos por una comisión creada ente’l Bancu y el Ministeriu Facienda. Equí tan los otros dos finalistes:

     El segundu puestu foi pa un diseñu de Studibotas:



      El terceru foi pa un diseñu de Andrej Demšar: 

No hay comentarios:

Publicar un comentario