19/2/15

Eslovaquia (República)

Enllaz: 2 euros conmemorativos eslovacos


Primer serie (2009- )

     A pesar d’emitir euros propios a partir del primeru de xineru del 2009, los diseños de les monedes ya se fixeren públicos en 2005 siguiendo’l clásicu esquema 2-3-3. La ceca eslovaca tá asitiada en Kremnica (Mincovňa Kremnica)

     Eslovaquia escoyó (por votación popular) pa les sos cares nacionales los sos másimos símbolos: el cumal más guapu del país (que non el más altu), el castiellu real y la cruz del escudu nacional. Cada tipu lleva grabáes les siegles de los diseñaores, aparte de la de la ceca.

1, 2 y 5 céntimos

     El Picu  Kriváň , na cordillera de los Tatras, ye (sigún los eslovenos) el picu más guapu del país  y a la par, símbolu de la so soberanía. El diseñu ye de Drahomír Zobek (Z na moneda). Sol monte vién el nome del país emisor, SLOVENSKO, l’añu d’emisión y l’escudu nacional allendáu pola marca la ceca y la del diseñador. Alredor, les 12 estrelles de la XE.



10, 20 y 50 céntimos 

PK
     Castiellu de Bratislava, capital dEslovaquia. Ye del sieglu X y reformáu nel XVIII. Anguañu ye Residencia del presidente la República asina como asitiamientu del Museu Nacional eslovacu. Les sos cuatru torres son el símbolu de la ciudá. El diseñu ye de Ján Černaj (JČ na moneda) y Pavel Károly (PK na moneda). Sol castiellu vién l’escudu nacional, la marca la ceca, l’añu d’emisión y el nome del país emisor, SLOVENSKO. Alredor, les 12 estrelles de la XE.


1 y 2 euros

     L’escudu dEslovaquia tá conformáu por una cruz patriarcal, típica de los cristianos ortodoxos, y que representa a los santos del país (San Benedicto, San Cirilo y San Metodio) engolada nes  cadenes montañoses de Tatra, Matra y Fatra. El diseñu ye d’Ivan Řehák ( na moneda). Alredor del diseñu vienen la marca la ceca y l’añu d’emisión a manzorga y el nome del país emisor, SLOVENSKO a mandrecha. Nel aniellu esterior, les 12 estrelles de la XE.

     Equí pue vese que’l grabáu del diseñu sobrepasa la llende ente l’intre la moneda y l’aniellu esterior (concretamente, les bases de les montañes arrodien a les tres estrelles inferiores). La XE permite estes llibertáes de diseñu mentantu nun tapen o distorsionen la ordenación de les estrelles sigún tán na bandera, esto ye, como nun reló d’esfera.

     Nel cantu de la moneda de 2 euros aparez el nome del país, República d’Eslovaquia y una fueya de tilar allendada por dos estrelles.

No hay comentarios:

Publicar un comentario