17/3/17

2016: Tito Maccio Plauto


Motivu conmemorativu: 2.200u Cabudañu de Tito Maccio Plauto.

Tirada: 1.500.000              Fecha d’emisión:

     Titus Maccius Plautus (Sarsina, Umbría; 254 e. C.–Roma, 184 e. C.) foi un esitosu comediógrafu llatín, especializáu en farsa, comedia burllesca, sátira y parodia, emplegando un llinguax coloquial con personaxes estereotipaos ya inxenioses trames.

     Emplegó la Fábula Palliata, influenciáu por comediógrafos griegos como Filemón o Menandro. La mayor parte de la so obra ta perdía, siendo los sos trabayos conservaos más importantes Aulularia o Comedia de la Olla, Anfitrión, L’Asinaria, El Cartaxinés, Les Báquides, El Mercader, El Soldáu Grandón, Los Menecmos, o Vidularia o Comedia de la Maleta.

     Nel intre la moneda aparecen unes mázcares de teatru que representen a dos personaxes de la Comedia Nueva, la rapaza y l’esclavu, procedentes d’un mosaicu del sieglu II d.C. (Roma, Museos Capitalinos) que van coronaes por un planu de construcción d’un teatru romanu; entemediu va el monograma de la República Italiana, RI. A manzorga aparez la lletra de la ceca romana, R, y a mandrecha les iniciales de la autora Luciana De Simoni, LDS. Soles mázcares los años 184 A. C. (e. C.) y 2016 (añu d’emisión). El diseñu fina col apellíu del homenaxeáu PLAUTO.

     Nel aniellu esterior les doce estrelles de la Xunión Europea.

No hay comentarios:

Publicar un comentario