17/3/17

2016: Alzamientu de Pascua de 1916


Motivu conmemorativu: Centenariu del Alzamientu de Pascua de 1916

Tirada: 4.500.000               Fecha d’emisión: 20 xineru

     L’alzamientu de Pascua (Éirí Amach na Cásca) foi una brenga que tuvo llugar n’Eire escontra l’autoridá del Reinu Xuníu. Ente’l 24 y el 29 d’abril de 1916 miembros del Exércitu Ciudadanu Irlandés y de los Voluntarios Irlandeses atrincheráronse nel edificio de Correos de Dublín y proclamaron la República Irlandesa. Los ingleses sofocaron la rebelión, pero pa los irlandeses foi un triunfu, ya que consiguieron facese eco mundial cola tema de la independencia d’Eire.

     Hibernia foi’l nome col que los griegos denominaben a Eire. La so representación n’estatua femenina asitiada precisamente enriba l’edificiu Correos, foi obra de John Smyth.                   

     Nel intre aparez la estatua d’Hibernia asitiada nel teyáu del edificiu central de Correos en Dublín. Los rayos solares qu’emanen d’ella representen l’alzamientu y la proclama de la República cuan riscar l’alba de la nueva nación. El so nome, HIBERNIA, vien en lletra manuscrita inspirada nel históricu llibru de Kells. A dambos dos llaos de la imaxe de la estatua aparecen los años 1916 (añu del fechu) y 2016 (añu del centenariu). Dientro’l tímpanu del edificio aparez el nome del país emisor éire, y l’añu d’emisión 2016.

     Nel aniellu esterior, les doce estrelles de la Xunión Europea.

No hay comentarios:

Publicar un comentario