1/9/17

Ajuntament d’Olot



     Olot ye un conceyu asitiáu na comarca La Garrocha, na provincia de Girona. Ye conocíu polos amantes de la natura y la xeoloxía, ya que nel so términu asoleyense dellos volcanes extinguíos dientro del Parque Natural de La Garrocha. Tamién destaca la so “industria” d’arte sacru y la so peculiar cocina “volcánica”.

     L’ayuntamientu d’Olot acuñó dos tipos de moneda con valores de 10 y 15 céntimos. El material emplegáu foi fierro. De la de 15 céntimos emitiéronse bien poques, unes cien, debío a que’l cuñu se frayó y ante lo caro de la so igua, l’alcalde decidió apartalu y seguir cola acuñación de les de 10, de les que salieron unes 25.000 unidaes. 






 10 céntimos







 15 céntimos


      Y equí nos atopamos cola picaresca en doble sentíu. La primera: sábese que les monedes de 15 céntimos nunca circularon, tobieron guardaes en dalgún requexu de la Casa Conceyu hasta que desaparecieron allá pelos años 70-80; dalguien que conocía la so esistencia y del so valor nos mercaos numismáticos, atropó les pieces d’un mou non llegal y les va sacando de xemes en cuandu en subastes especializaes; eso sí, cada moneda va acompañada d’una especie de certificáu d’autenticidá. Y la segunda, como non, ye qu’esisten una bayura falsificaciones pel mercáu… Asina que cuidadín.

Fontes: Monedas durante la II República y La Guerra Civil Española (1931-1939). Javier Ovelleiro
              Imperio Numismático. (Foru numismáticu)

No hay comentarios:

Publicar un comentario