Semeya: collectorcoins |
Motivu
conmemorativu: Croacia aceuta l’euru como moneda nacional
Volume d’emisión: 250.000 Fecha d’emisión: 15 setiembre
Semeya: collectorcoins |
Motivu
conmemorativu: Croacia aceuta l’euru como moneda nacional
Volume d’emisión: 250.000 Fecha d’emisión: 15 setiembre
Enrique IV dexa un desastrosu enguedeyu monetariu en Castiella: constantes devaluaciones, escesu de ceques ensin control, acuñaciones con una llei probetaya, bayura de monedes falses… y sobremanera, l’enfadu xeneralizáu de la población. Cola xuba de los Reis Católicos (Isabel I y Fernandu V) al tronu, entamará un procesu renovador que, bien lluéu, fadrá que la divisa castellana seya de les más fuertes d’Europa y, col pasu los sieglos, del mundu.
Les monedes físique que circulaben per Europa taben feches d’oru, plata, vellón (plata con cobre) o simplemente cobre. L’intercambiu de monedes ente países por cuenta’l mercadéu o pagos de soldaes, principalmente a mercenarios estranxeros, obligaben a tener una referencia monetaria pa calcular el valor dau a ca divisa y facer asina los cambios al numberariu llocal. Pa ello emplegábase lo que denominamos una “moneda de cuenta”, esto ye, una ficticia a la que da-y un valor col que poder devaluar o implementar el valor d’una pieza d’oru o plata, según el preciu nel mercáu de dichos metales nobles, asina como según la pureza (llei) de la mesma. Nel casu de Castiella, la moneda de cuenta foi’l maravedí.
Lo primero que fain los reis, ye fixar unos precios y cambios acordies a la realidá del momentu, quedando los cambios de les monedes del momentu de la siguiente manera según la Carta de Precios del 20 febreru de 1475, fecha en Segovia: